URODA

Dieta dla urody. Co jeść na piękne włosy, skórę i paznokcie?

Każda z nas wie, że to co jemy wpływa na to jak wyglądamy. A czy wiecie co dokładnie warto zawrzeć w diecie, dzięki której będziemy miały piękne włosy skórę i paznokcie?

Na sam początek przyjmijmy, że są oczywiste pokarmy, które niesamowicie obciążają nasz organizm. Są to produkty wysokoprzetworzone, z wieloma konserwantami. Zawierają ogromne ilości cukrów złożonych, tłuszczów, soli.

Czego powinniśmy unikać w diecie „upiększającej”?

  • wszelkich fast-foodów (pizza, hot dogi, zapiekanki, McDonald i inne sieciowe restauracje)
  • jedzenie wysokoprzetworzone (wszystkie dania gotowe)
  • słodyczy, napoi słodzonych (cukierki, ciasta, ciastka, musli! jest często dosładzane, batony, wafelki, woda smakowa)
  • soli (chipsy, popcorn, mieszanki przypraw, dania typu instant, słone przekąski)

Powinniśmy unikać również unikać diet wyniszczających organizm, jak na przykład dieta kopenhaska czy wszelkie głodówki. Dla mnie jest w chwili obecnej najważniejsze, że zdrowe żywienie to jednocześnie dobry humor. A zdrowa kobieta to piękne włosy, gładka i promienna skóra oraz szczupłe ciało.

Jak być piękną kobietą dzięki samej diecie ?

cynk – świetny dla skóry – niweluje wypryski, potrafi podleczyć trądzik, ogranicza łojotok na skórze twarzy i głowy. Wzmacnia cebulki włosów oraz paznokcie oraz lekko przyśpiesza ich wzrost. Ułatwia i przyśpiesza gojenie się ran i stanów zapalnych. (owoce morza, ciemne pieczywo, pestki dyni, orzechy, jaja, sery podpuszczkowe, czerwone mięso, wątróbka, a także kasze i warzywa strączkowe)

krzem – dzięki niemu skóra jest elastyczna, odbudowuje strukturę włosów i paznokci, odpowiada za oczyszczanie skóry oraz jej regenerację, przeciwdziała celluitowi i zapobiega powstawaniu wolnych rodników. A niektóre kobiety noszą ze sobą ogromne pokłady krzemionki… w silikonowych piersiach, ponieważ jest ona głównym budulcem. (chleb z ziarnami zbóż, płatki owsiane, otręby, daktyle, banany, kasza, owoce morza, ziemniaki, buraki, marchewka, żelatyna, pietruszka)

witamina C – bardzo silny przeciwutleniacz, zwalcza wolne rodniki, wspomaga syntezę kolagenu, który z wiekiem tracimy, uelastycznia i pogrubia skórę, dzięki czemu jest lepiej nawilżona i odporna na czynniki zewnętrzne. (cytryna, pomidor, grejfrut, mandarynka, mango, gotowana biała kapusta, truskawka, kiwi, czarna porzeczka, brokuły, brukselka gotowana, jarmuż gotowany, papaja, pomarańcza, papryka zielona, czerwona i żółta – w kolejności od najmniej do najwięcej)

witamina A (beta karoten) – sprzyja regeneracji komórek, działa ochronnie na nabłonek i skórę, pełni rolę ochronną przed działaniem wolnych rodników. Wpływa na prawidłowy wzrost kości i zębów. Ma działanie przeciwnowotworowe, odpowiada za dobry stan włosów, skóra i paznokci. (wątroba wołowa, wątroba wieprzowa, wątroba drobiowa, morele, masło, marchew, margaryny, papryka czerwona, brzoskwinia, śliwki, pomidor, brokuły, makrela wędzona, łosoś, jaja, sery żółte, sałata, szpinak)

witamina E – likwiduje skurcze mięśni, pomaga w leczeniu dolegliwości skórnych (przyspiesza regenerację skóry po oparzeniach), zwalcza grzybicę, wspiera pracę oczu, mięśni. Podnosi jakość krwi, dodaje żywotności i witalności. Jest naturalnym antyutleniaczem. Pomocna przy objawach menopauzy. (Oleje – słonecznikowy, kukurydziany, z pestek winogron, arachidowy, oliwa, orzechy laskowe, migdały, ziarna zbóż, tłuste ryby, masło, margaryna, pestki dyni, nasiona słonecznika, kiełki pszenicy i kukurydzy)

witamina B5 (kwas pantotenowy) – bierze udział w rozkładzie kwasów tłuszczowych, syntezie cholesterolu i hormonów steroidowych, regeneruje komórki skóry i błon śluzowych, wspomaga proces pigmentacji włosów oraz prawidłowy wzrost. (drożdże, wątróbka, otręby pszenne, pstrąg, pestki słonecznika, śledź, makrela, brązowy ryż, sery miękkie , pełne mleko, jajka, ziemniaki, brokuły, awokado, banany, pomarańcze, melony, soja)

 

Dieta oczyszczająca nie powinna być jednocześnie dietą odchudzającą, ponieważ zdrowe odżywianie samo w sobie powoduje spadek wagi oraz poprawę zdrowia i samopoczucia. Na sam początek można raz na jakiś czas zastosować taką krótką dietę na przykład warzywną, aby pozbyć się z organizmu nagromadzonych toksyn. W naszym organizmie takich toksyn może znajdować się nawet 5kg, w zależności od naszego sposobu odżywiania, aktywności fizycznej i otoczenia. Należy pamiętać, że pierwszym krokiem zawsze jest picie bardzo dużych ilości wody, aby nieco udrożnić nerki i wspomóc trawienie.

 

A co jest Twoim ulubionym produktem piękna? Bo ja szczerze mówiąc mocno cynkowa dziewczyna jestem 😀

Jeśli podobają Ci się moje posty zaobserwuj mnie w social mediach i nie zapomnij zapisać się na powiadomienia e-mailowe!

FACEBOOK INSTAGRAMGOOGLE+PINTERESTNAJPIĘKNIEJSZE FRYZURY ŚLUBNE – GRUPA ŚLUBNA

  • Bardzo przydatny wpis, zdrowa dieta jest niezbędna dla utrzymania urody 🙂

  • Też uważam, że dieta to podstawa. Jesteśmy tym co jemy. Staram się zdrowo odżywiać, choć robię sobie czasem małe odstępstwa od zasady 🙂